logo-1-ppiltm6skctnos2dzm795igwuos2zd0ku2fnweu508 copy

پترونسوز ایران

گروه صنعتی

تماس

09124109778

آدرس فروشگاه

خ امیرکبیر، ناظم الاطباء جنوبی، پ 73

logo-1-ppiltm6skctnos2dzm795igwuos2zd0ku2fnweu508 copy

پترونسوز ایران

گروه صنعتی

نخ نسوز فایبر گلاس

نخ نسوز فایبر گلاس

نخ نسوز فایبرگلاس از مهمترین نخ و طناب های نسوز صنعتی است . البته عده ای آن را به نام های طناب نسوز فایبرگلاس و نخ یا طناب نسوز الیاف شیشه نیز می شناسند . برای تولید نخ و طناب نسوز فایبر گلاس از ماتریس های پیشرفته صنعتی پلاستیکی استفاده می شود…

توضیحات

نخ نسوز فایبرگلاس از مهمترین نخ و طناب های نسوز صنعتی است . البته عده ای آن را به نام های طناب نسوز فایبرگلاس و نخ یا طناب نسوز الیاف شیشه نیز می شناسند . برای تولید نخ و طناب نسوز فایبر گلاس از ماتریس های پیشرفته صنعتی پلاستیکی استفاده می شود . طناب نسوز فایبرگلاس همان الیاف شیشه تقویت شده می باشد که از ترکیبات سیلیکا و یا سیلیکات ، با مقادیر مختلفی از اکسیدهای کلسیم ، منیزیم و گاهی اوقات بور  ، به صورت تابیده و یا بافته تولید می شود . به علت استفاده زیاد از این نخ نسوز ؛ الیاف فایبرگلاس به کار رفته در آن باید با پایین ترین سطح اشتباه و نقص ساخته شوند . به همین علت تولید نخ و طناب و همچنین الیاف فایبر گلاس در انحصار چند کشور صنعتی می باشند که از معروفترین آنها شرکت های چینی و هندی هستند . از آن جهت که این الیاف ابتدا در کشور آلمان برای تولید کامپوزیت های صنعتی به کار رفته اند به متریال کامپوزیت نیز معروف هستند . این الیاف تقویت شده بسیار سبک بوده اما نسبت به وزن خود دارای مقاومت بسیار خوبی نیز می باشند . به همین علت در تولید فیبرهای نسوز از الیاف فایبرگلاس استفاده می شود .

 

فرایند تولید نخ و طناب نسوز فایبر گلاس بدین شرح است : الیاف شیشه از ماده ای به نام پالتروژن به دست می آید که برای تقویت موادی مانند : ذوب سیلیس ، آهک ، خاک رس ، کائولن ، فلوریت ، کولمانیت ، دولومیت و دیگر مواد معدنی به مقدار یک میکرومتر آغشته می شود . سپس در کوره های بزرگ پخت شده و در اکسترود هایی تا حد ۲۵ میکرومتر گنجانده می شوند و به شکل الیاف در می آیند . البته یک رشته از الیاف نسوز فایبرگلاس به خودی خود قادر به تحمل مقادیر زیادی فشار و کشش نمی باشد و تنها وقتی که کنار دیگر الیاف قرار می گیرد به این خاصیت دست پیدا می کند . از ویژگی های آن می توان به ضد زنگ بودن ، عایق الکتریکی خوب ، مقاومت مکانیکی بالا و عایق حرارتی آن اشاره کرد . این محصول قادر به تحمل حرارتی تا حدود  ۶۵۰  درجه سانتیگراد می باشد . البته دمای ایمن برای محیط کار این محصول  ۵۵۰  درجه سانتیگراد است . نخ نسوز فایبرگلاس با مقاطع گرد و چهارگوش در سایزهای  ۴  الی  ۵۰  میلیمتر و در بسته بندی های  ۵  و  ۱۰  کیلوگرمی قابل عرضه می باشد . این طناب نسوز یکی از مناسب ترین گزینه ها برای جایگزینی نخ و طناب نسوز آزبستی و جلوگیری از اثرات مخرب زیست محیطی آن می باشد . از این نخ نسوز می توان جهت انواع آب بندی و عایق کاری حرارتی ، درزگیری ، درزبندی و جلوگیری از نشت همچنین در دستگاه های  آب شیرین کن ، در انواع شفت و ولو ها و غیره استفاده نمود .

جدول ویژگی‌ها

ابعاد در مقطع گرد

شروع از 4 میلیمتر تا 50 میلیمتر

ابعاد در مقطع چهارگوش

شروع از 4*4 میلیمتر تا 50 *50 میلیمتر

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نخ نسوز فایبر گلاس”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *